T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KÜÇÜKÇEKMECE - SULTAN REŞAT ORTAOKULU

Rehberlik Tanıtımı

Rehberlik Nedir?

 

Rehberlik, kendi istek, ilgi ve imkanları ile toplumda kendine açık gelişme ortamlarını ve beklentileri tanıması ve bunları en iyi biçimde uzlaştırabilmesi için bireye yapılan potansiyel ve sistematik yardımdır. Psikolojik danışmada, gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı çerçevesinde dinleyerek yardım sunulur.

Hedeflerimiz

 

Güven, sorumluluk, işbirliği ve saygının vurgulandığı bir eğitim ortamında;

Her çocuğun yaş dönemine özgü gelişim süreci içerisinde karşılaştığı güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmesine,

Kendini geliştirmesi için iletişim becerilerine sahip olmasına,

Çevresine duyarlı, mutlu ve sağlıklı bir birey olarak yetişmesine yol göstermektir.

İlkelerimiz

 

Rehberlik hizmetinin yürütülmesinde göz önünde bulundurulması gereken bazı ilkeler vardır. Bunlar;

  •              Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
  •              Her insan saygıya değer bir varlıktır.
  •              Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe bağlıdır.
  •              Rehberlik hayat boyu yararlanılabilecek bir hizmettir.
  •              Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde gizlilik esastır.
  •              Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
  •              Rehberlik ve danışma hizmetleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır.
  •              Rehberlik ve danışma hizmetleri ilgililerin işbirliği ile yürütülmelidir.

Çalışmalarımız

 

Bireysel Görüşmeler;
Rehberlik servisi tarafından bireysel değerlendirmeye alınan öğrencinin yaşadığı problemi ya da desteklenmesi gereken bir özelliği/yeteneği saptanır ve bu konuda işbirliği içinde çalışmalar yapılır. 
Unutmayınız ki, bu servisten yarar sağlamak istiyorsanız öncelikle GÖNÜLLÜ olmalısınız.
• Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne başvurmaları yoluyla;
• Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geribildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,
• Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından uygulanan envanter, test v.b uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.

Veli Görüşmeleri;
Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda randevu alarak ya da Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’nin gerek gördüğü durumlarda gerçekleştirilir.

 

Öğrenciye Yönelik Grup Çalışmaları;
Öğrencilerle yapılan grup çalışmaları, aynı konuda sorun yaşayan bireyleri bir araya getirebilmek ve onlara grup desteği sağlayabilmek amacıyla, sınırlı sayıda öğrencilerle yapılır.

Grup Çalışmalarından Örnekler:

  •             Sosyal beceri grubu çalışmaları,
  •             Atılganlık ve Özgüven Eğitimi,
  •             Öfke Kontrolü,
  •             Verimli ders çalışma yöntemleri,
  •             Sınav kaygısı ile baş etme,
  •             Paylaşım grupları,
  •             Etkileşim grupları vb…

Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları;
Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Bu etkinlikler sınıf rehber öğretmeni (gerekli görülen etkinliklerde okul rehber öğretmeni)tarafından gerçekleştirilir.

Seminerler;
Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir. Öğrencilere, velilere ve öğretmenlere yönelik başlıca Ergenlik Dönemi ve Özellikleri, Ortaöğretime Geçiş Sistemi, Meslek Seçimi, Sınav Kaygısı, Bağımlılık, Davranış sorunları gibi konularla ilgili bilgilendirici seminerler verilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.05.2015 - Güncelleme: 27.02.2018 14:12 - Görüntülenme: 2888
  Beğen | 15  kişi beğendi